Nye certificeringer
Vi er stolte af at vi netop er blevet certificeret i henhold til nye ISO standarder
Jutlandia er certificeret i henhold til tre standarder:
- Kvalitet
- Miljø
- Arbejdsmiljø
Kvalitetscertificeringen ISO 9001:2008 er blevet opdateret til ISO 9001:2015 og miljøcertificeringen ISO 14001:2004 opdateret til ISO 14001:2015.
Arbejdsmiljøcertificeringen er fortsat DS/OHSAS 18001:2008 men denne opdateres i 2019 til en ISO standard, ISO 45001.
Se vores yderligere certificeringer her
Mere end en million virksomheder i flere end 170 lande er certificerede efter ISO 9001 Kvalitetsledelse, mens flere end 300.000 virksomheder har opnået certificering efter ISO 14001 Miljøledelse.
Når man på kryds af landegrænser og kulturer bliver certificeret i henhold til samme standarder sikres det at vi, når vi handler/samarbejder med virksomheder, der er certificerede, alle har den samme tilgang til kvalitetssikring, miljø og arbejdsmiljø.
Undersøgelser viser at virksomheder der anvender standarder, sammenlignet med virksomheder, der ikke anvender standarder, har op til 25 % højere værditilvækst, 15 % øget produktivitet og op til 50 % forøget eksport.
Forudsætter at vi fortsat kan levere den samme gode service
De nye standarder giver muligheden for at vi som virksomhed i større grad har en proaktiv og risikobaseret tilgang; gennem strategi og risikovurderinger har vi mulighed for at planlægge og forudse potentielle afvigelser og dermed undgå dem, inden de bliver et issue. Tidligere har der i højere grad været fokus på registreringer og handling på opståede afvigelser.
Risikovurderinger sammen med øget fokus på at rapportere og behandle usikre forhold skal skabe et bedre sikkerheds-mindset og tilføre værdi til os som virksomhed, vores ansatte og ikke mindst for vores kunder. Systemerne øger hermed muligheder og forudsætninger for at komme fejl og afvigelser i forkøbet.
Større krav til ledelsen
Med de nye standarder ændrer begge systemer samtidig struktur til High Level Structure (HLS). Dette betyder at der vil være øget fokus på ledelsens betydning for at processer og aktiviteter lykkedes. Ledelsen får herved en mere aktiv rolle i blandt andet behandling af hændelsesforløb og procesoptimering.